Jiří Rostecký: MladýPodnikatel.cz
Jirkovi Rosteckému je 24 let a je původem z jihočeských Strakonic, dnes žije v Praze. Už od základní školy ho bavila média a po střední založil svoji první firmu, proto se na vysokou ani nevydal. Firmu později prodal a dnes se věnuje především magazínu o podnikání a marketingu (MladýPodnikatel.cz), na který natáčí videorozhovory s podnikateli, marketéry a s dalšími zajímavými lidmi. Také aktivně bloguje.
Jak bys popsal start tvého portálu MladýPodnikatel.cz?
Vznikl z mé vlastní lenosti. Na začátku jsem byl dost líný se učit, tak jsem si vytvořil magazín. Zní to divně, ale jakmile jsem si získal první čtenáře, musel jsem tvořit nový a nový obsah, čímž jsem se nutil k učení nových témat.
Podobně to mám vlastně i dneska. Když něco nevím, něčemu nerozumím nebo mně něco hodně zajímá, najdu pro to ideálního hosta, pozvu ho a natočím s ním rozhovor nebo napíšu článek.
Když něco nevím, něčemu nerozumím nebo mně něco hodně zajímá, najdu pro to ideálního hosta, pozvu ho a natočím s ním rozhovor nebo napíšu článek.
Jiří Rostecký
Později ses tomu začal věnovat naplno. Co tě k tomu motivovalo?
Bavilo mě to. Vždycky jsem byl zvědavý a rád jsem poslouchal inspirativní lidi. Taky jsem chtěl tu inspiraci vytvářet i pro ostatní a ukazovat jim, že i z nuly se dá hodně vytvořit a že i práce může člověka dost bavit.
Na čem web vydělává?
Ze začátku to bylo hodně strohé. Nejdříve jsem nabízel nudné PR články, bannery a odkazy. Za tu dobu se to ale hodně posunulo a dneska s inzerenty vytváříme i složitější kampaně, točíme videa, pracujeme se sociálními sítěmi apod. Je toho už poměrně dost.
Takže tě web zvládne uživit?
Rozhodně. Kdyby ne, asi bych to nemohl dělat. Nebo ne tak naplno. Důležitější jsou ale jiná čísla, třeba že 50 % uživatelů se na web vrací nebo že dlouhodobě roste návštěvnost webu i sledovanost videí. To mi dělá velkou radost.
Dneska to děláš celé sám. Plánuješ k sobě do budoucna někoho přibrat?
Možné to je. Mohl bych už dnes, ale nespěchám na to. Spíše stále aktivněji naslouchám ostatním. O rozhovorech se v rámci jejich přípravy bavím se zkušenými lidmi v daném tématu, marketing konzultuji s odborníky, co mi dávají super rady, a hodně se scházím přímo s fanoušky. Díky tomu mám opravdu velký tým!
Co bys doporučil mladým, kteří se rozhodují kam dál a co dělat?
Najděte si to, co vás baví a při čem nekoukáte na čas. Zkuste toho co nejvíc, poznávejte nové lidi, bavte se s nimi a buďte otevření novým příležitostem. Jedině to vás může nastartovat.